KoHOM – sigurnost pacijenata

Postoje na internetu informativni, edukacijski i zabavni sadržaji. Portal o sigurnosti pacijenata pripada korisnim sadržajima jer organizira liječnike primarne zdravstvene zaštite u Hrvatskoj i omogućuje im da anonimno prijave pogrešku koja se pojavila u njihovoj praksi. Ovaj projekt je napravljen u suradnji s Patient safety programom, LINNEAUS PC i prvi je takve vrste u našoj zemlji. Iako izgleda jednostavno, cijeli proces je automatiziran i siguran za korisnike usluge. Namijenjen je učenju, interakciji i suradnji liječnika i medicinskog osoblja.

Službena stranica projekta je: http://kohom-siguranpacijent.org/

siguran-pacijent-medus

Što je medicinska pogreška?

Medicinska pogreška je postupak ili skup postupaka koji su na direktan ili indirektan način doveli pacijenta u nepovoljan položaj, a koji je moguće definirati kroz ozljedu, pogoršanje zdravlja, narušavanje ili gubitak zdravstvenih prava pacijenata uslijed liječničkog djelovanja, nedjelovanja, propusta ili krive procjene.

Kategorije greške

Osnovne 3 kategorije pogreške koje se obrađuju kroz izvještavanje preko sustava siguran pacijent su:

  • Pogreška nastala dolaskom pacijenta, prije primanja u obradu
  • Pogreška nastala tijekom medicinske obrade (uključujući i nastavnu terapiju)
  • Pogreška nastala zbog medicinskog sustava i administrativnih postupaka
  • Zašto je dobro prijaviti pogrešku?

Učinjena pogreška po svojoj definiciji implicira nastalu štetu, popravljivu ili nepopravljivu. No, sustav omogućuje da se iz pogrešaka uči te da kolege liječnici, imajući uvid u izvještaje, steknu pozornost u radu u elementima koji su im do tad bili strani, nejasni ili nisu bili dovoljno visoko na ljestvici prioriteta. “Primum non nocere” je temeljna obveza svakog liječnika i poznavanje individualne pogreške omogućuje prevenciju sustavnog propusta.